El grup municipal de Compromís en l’Ajuntament de Catarroja ha denunciat en el ple ordinari del mes d’octubre la falta d’interès del PP pels seus agricultors, i ha reclamat la seua immediata convocatòria. Després de més d’un any de legislatura, l’equip de govern no ha convocat encara la sessió constitutiva del Consell Municipal Agrari, fent cas omís al que marca el reglament de funcionament. Com a conseqüència d’açò tampoc s’han celebrat les sessions ordinàries trimestrals que marca l’article 8 del mateix reglament.

La regidora del grup municipal Bloc-Compromís en l’Ajuntament de Catarroja, Anna Martínez, lamenta que “una vegada més el PP demostra el seu total despreocupació pels problemes dels seus conciutadans, aquesta vegada, amb el col·lectiu dels agricultors”. Catarroja ha contat tradicionalment amb una gran activitat agrícola basada en el regadiu i en els camps d’arròs. Aquest sector productiu pateix el constant assetjament dels mercats, l’abús dels intermediaris, de les grans superfícies i la falta de suport per part d’Europa, que deixa als nostres agricultors en una situació de total desemparament.

A açò cal sumar-li la normativa europea en referència a la crema de la palla de l’arròs, que fa incompatible la pràctica de la crema amb la recepció de subvencions, assumpte que està creant una situació de desavantatge enfront d’altres zones en les quals les característiques orogràfiques permeten la compatibilitat de la norma amb una producció òptima.

Enfront de la desídia del govern municipal, que ni tan sols convoca el Consell Agrari, Compromís ha reunit al seu diputat a Madrid, Joan Baldoví, amb els representants de Pescadors, Agricultors, Caçadors i Vela Llatina, amb la finalitat de trobar una solució al problema que comporta la prohibició de la crema de la palla de l’arròs en els nostres camps. Compromís durà aquest problema tant a Madrid com a Estrasburg, i realitzarà una sèrie d’accions en tots els pobles de la ribera del llac.