L’alcaldessa de Catarroja ha afirmat en el ple ordinari del passat dijous “no saber quant diners cobra” per representar a l’Ajuntament en entitats com la Mancomunitat o l’Emshi. Compromís considera aquestes afirmacions una burla a la ciutadania, pròpies d’un govern poc transparent. El portaveu de Compromís Catarroja, Jesús Monzó, recorda a Soledad Ramón que hi ha mocions aprovades on s’obliga a l’equip de govern a publicar les actes i a gravar els plens municipals, amidades que l’Alcaldessa de Catarroja no ha volgut complir fins al moment.

Des de Compromís s’ha fet una crida a la transparència i que Soledad Ramón publique en la pàgina web municipal tots els seus ingressos com alcaldessa, així com els ingressos que tenen de l’erari públic tots els regidors de la corporació. Segons Compromís, la contestació que Soledad Ramón ha fet per escrit a una pregunta del seu grup, així com la seua intervenció en l’últim ple, són indignants i demostren la falta de transparència de l’actual equip de govern del PP sobre els diners que cobra cada membre de l’equip de govern.

Segons Monzó “és insultant que l’alcaldessa de Catarroja no sàpia a quantes reunions ha assistit com representant de l’ajuntament en entitats com l’EMSHI o la Mancomunitat de l’Horta Sud (on ella és la presidenta) i que, a més, afirme desconèixer el que es cobra per assistir a elles. Compromís lamenta que l’alcaldessa només sàpia dir que “no ho sap i que preguntem nosaltres a cadascuna de les entitats el que es cobra” quan ella sap perfectament que si acudeix és perquè representa a l’Ajuntament de Catarroja. Es tracta de diners públics que cobra com indemnització i que se suma al sou de dedicació exclusiva que té com alcaldessa de la ciutat.

Monzó ha tornat a recordar que els ciutadans tenen el dret a veure publicades les actes dels plens i que les imatges d’aquests es reproduïsquen públicament. La transparència, afirma Compromís, “consisteix a dir als ciutadans que no tots els regidors viuen de la política, que hi ha qui tenen despatxos i telèfons, mentre que uns altres no vivim del nostre treball i no tenim ni un espai en l’ajuntament per a poder-nos reunir-nos amb els ciutadans, qüestió que s’ha posat en coneixement al Síndic de Greuges. Monzó considera que les actes dels plens han de ser publicades, així com els diners que guanyen aquells polítics que viuen de les arques municipals, així com els treballadors de confiança; secretària de l’alcaldessa i el gabinet de premsa”.