L’Ajuntament de Catarroja va signar amb la Diputació de València un conveni de col·laboració que, finalment, deixarà de tenir validesa davant la desconvocatòria del certamen. La diputació no era coneixedora dels fets i ha emès comunicats i informació per les xarxes socials. La celebració d’aquest certamen estava previst per al pròxim 7 de desembre i s’havia destinat prop de 20.000 euros de partida pressupostària.

El portaveu de Compromís en l’Ajuntament de Catarroja, Jesús Monzó, assegura que la Diputació de València està fent publicitat del I certamen de bandes de Catarroja mitjançant notes de premsa i per les xarxes socials, sense saber que aquest ha sigut desconvocat per l’Ajuntament mitjançant resolució d’alcaldia dictada el passat 16 de setembre. Monzó assegura que aquesta decisió va ser presa fa un mes davant l’absència de bandes participants però sembla  que entre el govern municipal  i l’entitat provincia, els dos del mateix partit,l no existeix massa comunicació i una falta, més que evident, de coordinació que ens ha portat al caos i a la incertesa entre la població.

Compromís demana al PP de Catarroja que explique si finalment va comunicar a la Diputació la suspensió d’aquest certamen, així com de l’extinció del conveni signat entre les dues entitats, un conveni que suposava uns ingressos extres per a l’Ajuntament de Catarroja de 6.000 euros en concepte de col·laboració per a aquest esdeveniment musical.