L’impuls econòmic és l’eix bàsic del programa general. Comerç, indústria, turisme i agricultura tenen mesures especifiques

La seu de Compromís per Catarroja va acollir ahir dimarts la presentació del programa econòmic de la formació per a les properes eleccions municipals. Davant un auditori que va omplir la seu de Compromís per Catarroja, Jesús Monzó, candidat a l’alcaldia, va destacat que es tracta d’un programa “on han participat més d’un centenar de persones i aprovat mitjançant una assemblea oberta a la ciutadania”. El programa, que està basat en l’economia del bé comú, presenta com a principals eixos la creació d’ocupació entre joves, dones i majors de 45 anys, l’impuls de la Indústria, el mercat municipal, el comerç de proximitat i el turisme.

Monzó va afirmar que “Compromís ha dissenyat un programa per a governar Catarroja a partir del 24 de maig i canviar les línies estratègiques marcades pel govern actual, unes línies que han enfonsat el comerç i la indústria de Catarroja en els últims anys”. Compromís considera prioritari que el nou govern done suport econòmic als nous emprenedors i que es bonifiquen iniciatives encaminades al foment de les noves tecnologies i la defensa del medi ambient.

El candidat a l’alcaldia per Compromís considera fonamental impulsar el mercat municipal i la venda directa de productes agrícoles de quilòmetre zero, és a dir, sense intermediaris. Així mateix, el programa econòmic de Compromís aposta per polítiques ambicioses en matèria de turisme amb la finalitat de potenciar el parc natural de l’Albufera, l’entorn del Port de Catarroja, la pesca, l’arròs, la vela llatina i l’allipebre. Totes aquestes polítiques amb un sistema de tributació proporcional màxima adequant els trams impositius de totes les ordenances.

L’acte es va inserir en una jornada sobre l’economia del bé comú impartida per José Antonio Bravo, secretari de l’Associació Federal per al Foment de l’Economia del Bé Comú.