El proper dijous 19 de maig a les 19,30 hores la seu de Compromís per Catarroja acollirà la presentació del llibre “La desfeta del sistema financer valencià”, a càrrec del seu autor, el catedràtic Joan Ramon Sanchis i Palacio.

Aquest llibre, publicat per Vincle Editorial, és un crit d’atenció sobre els nous governants valencians i sobre la societat valenciana en conjunt, per tal de provocar el canvi de mentalitat imprescindible per mantenir el sistema bancari valencià que tant necessitem i començar a eixir de la crisi mitjançant un nou model econòmic i productiu assentat en la sostenibilitat.

La desaparició de la major part del Sistema Bancari i Financer Valencià s’explica com la crònica d’una mort anunciada, resultat d’un full de ruta pactat entre polítics i banquers de dins i fora de València. La politització de les caixes d’estalvis primer, i la mala gestió del risc creditici d’aquestes entitats després, finançant a constructors i promotors immobiliaris, grans projectes i obres faraòniques que a la llarga han resultat un fracàs, han marcat el ritme amb què s’ha anat desfent el nostre sistema bancari. Alhora que aquests mateixos polítics i banquers se’n beneficiaven econòmicament d’aquest procés amb el cobrament de salaris, dietes, comissions i indemnitzacions milionàries. Mentre els ciutadans han vist perdre el seu poder adquisitiu amb la baixada dels salaris i les retallades en serveis públics (educació, sanitat i serveis socials), les oligarquies financeres i els polítics adscrits a les màfies de la corrupció han anat augmentant els patrimonis personals sense cap mena de rubor ni vergonya.

En l’acte, a més de l’autor, participaran Jesús Monzó, alcalde de Catarroja, i Xavi Bellot, editor del llibre.