L’associació Joan Baptista Basset i Compromís concedeixen els Premis Chulvi

L’acte comptarà amb la presència del president de les corts, Enric Morera, la vicepresidenta de la diputació, Maria Josep Amigó, el diputat provincial de cultura, Xavier Rius, i l’alcalde de Catarroja, Jesús Monzó.

Reconeixen la tasca de persones i institucions de Catarroja que s’han destacat en la defensa i promoció del valencià. Enguany ha resultat premiat Rafa Reinoso, reconegut dibuixant i guionista de còmics que ha estat publicant còmics en valencià en la revista CAMACUC, durant 30 anys. Els premis també reconeixen a Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana, per tota una vida dedicada a la promoció i l’ensenyament del Valencià, i com a premi col·lectiu, les oficines de la Caixa Popular de Catarroja pel seu ús diari del valencià en totes les comunicacions als seus clients i al públic en general.

Els premis han comptat amb un jurat de professionals del periodisme, professors i membres del col·lectiu de Compromís per Catarroja i l’associació Joan Baptista Basset.

Els premis porten el nom de Josep Chulvi en honor d’un històric militant del moviment valencianista a Catarroja, fundador del col•lectiu local del Bloc, que va faltar a conseqüència de l’accident del barco “Proof Spirit”, esdevingut en 1997 al port de València. L’acte de lliurament de premis es celebrarà a la seu de la Societat Musical l’Artesana de Catarroja, el dia 10 de juny, a les nou i mitja de la nit.

Els tiquets del sopar dels premis Chulvi, es poden comprar a la seu del col·lectiu de Compromís per Catarroja, tots els dimarts, de 7 i mitja a 8 i mitja de la vesprada.

Arxivat en: Cultura i Educació, Moviments Socials