L’acte comptarà amb la presència del president de les corts, Enric Morera, la vicepresidenta de la diputació, Maria Josep Amigó, el diputat provincial de cultura, Xavier Rius, i l’alcalde de Catarroja, Jesús Monzó.

Reconeixen la tasca de persones i institucions de Catarroja que s’han destacat en la defensa i promoció del valencià. Enguany ha resultat premiat Rafa Reinoso, reconegut dibuixant i guionista de còmics que ha estat publicant còmics en valencià en la revista CAMACUC, durant 30 anys. Els premis també reconeixen a Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana, per tota una vida dedicada a la promoció i l’ensenyament del Valencià, i com a premi col·lectiu, les oficines de la Caixa Popular de Catarroja pel seu ús diari del valencià en totes les comunicacions als seus clients i al públic en general.

Els premis han comptat amb un jurat de professionals del periodisme, professors i membres del col·lectiu de Compromís per Catarroja i l’associació Joan Baptista Basset.

Els premis porten el nom de Josep Chulvi en honor d’un històric militant del moviment valencianista a Catarroja, fundador del col•lectiu local del Bloc, que va faltar a conseqüència de l’accident del barco “Proof Spirit”, esdevingut en 1997 al port de València. L’acte de lliurament de premis es celebrarà a la seu de la Societat Musical l’Artesana de Catarroja, el dia 10 de juny, a les nou i mitja de la nit.

Els tiquets del sopar dels premis Chulvi, es poden comprar a la seu del col·lectiu de Compromís per Catarroja, tots els dimarts, de 7 i mitja a 8 i mitja de la vesprada.