L’Ajuntament de Catarroja ha autoritzat el trasllat del Llibre de comptes del Consell de Catarroja, obra que recull l’estat econòmic del consistori entre els anys 1652 i 1662, per a la seua restauració.

El llibre, d’un important valor històric, presenta un estat de deteriorament, per això l’Ajuntament ha acordat amb la Universitat de València la seua restauració.

Esta intervenció serà possible gràcies al conveni signat entre el consistori, la universitat i la Fundació Antonia Mir l’any passat, el qual implica que les tres entitats realitzaran conjuntament accions per tal de promoure la cultura.

El document més antic de Catarroja
Durant les pròximes setmanes, es procedirà a la restauració de l’obra. El projecte, encapçalat per Marisa Ferrando, restauradora de la Universitat de València i l’Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació (IVCR+i), servirà per a recuperar i conservar l’obra més antiga de la localitat.

El llibre, redactat pels escrivans Vicent Xirivella i Miquel Riera, conté, entre altres dades, les resolucions del Consell o la relació de despeses i ingressos de l’entitat de govern municipal. Es tracta de l’únic document de l’època que va sobreviure a la Guerra Civil.

Per a l’alcalde de Catarroja i regidor de Cultura, Jesús Monzó, “esta iniciativa és molt important, ja que permetrà restaurar un llibre de gran valor històric i cultural”. “El Llibre de comptes del Consell és l’única obra que ens permet conéixer com era Catarroja al segle XVII, té un valor històric molt important”. ha expressat.