El diumenge 28 d’octubre el Teatre Auditori de Catarroja (TAC) va acollir el IV Certamen de Bandes ‘Vila de Catarroja’, un esdeveniment que, ja en la seua quarta edició, ha assolit un important prestigi i ha despertat l’interés de bandes de música de més enllà del territori valencià.

Enguany, les bandes participants seran la Banda Municipal Olcadia d’Ocaña, el Centre Musical Paternense i la Societat Musical Santa Cecilia de Chelva. Les agrupacions van ser seleccionades el mes de juliol en un sorteig públic, realitzat a l’Ajuntament de Catarroja, entre totes les bandes inscrites. El jurat format per Claudia Montero, Cristóbal Soler i Javier Enguídanos, va decidir que per la seua afinació, sonoritat, interpretació i tècnica el conjunt mereixedor del primer premi era la Sociedad Musical Santa Cecilia de Chelva amb 255,5 punts; el segon Premi va ser per al Centro Musical Paternense amb 206,5 punts; i en tercer lloc va quedar la Banda Municipal Olcadia de Ocaña, amb 163 punts. D’aquesta manera, la primera es va emportar 6.000 euros, la segona 3.500 i la tercera 2.000 euros.

L’alcalde de la localitat i regidor de Cultura, Jesús Monzó, va voler agrair la participació de tots i sobretot, l’esforç amb el qual van aconseguir “una gran consolidació ja en la quarta edició”. Així mateix, va destacar el protagonisme dels compositors lligats a Catarroja a través de les obres “Mare Nostrum” i “El Empastre”. “Ells van portar el nom de Catarroja per tot el món”, va dir. Segos Monzó, “cal donar suport a les bandes de música, que són part molt important de la cultura valenciana”. A més, amb el certamen es pretén “valorar la qualitat musical dels compositors catarrogins i donar a conéixer la seua obra”, segons Monzó.

El certamen, que pretén promoure i impulsar la cultura musical, va homenatjar enguany al compositor d’origen catarrogí Miguel Asins. Així, les bandes participants hauran d’interpretar obligatòriament una de les seues obres, Mare Nostrum.