Els col·lectius de Compromís de diversos pobles de l’Horta Sud, com ara Silla, Quart de Poblet, Xirivella, Catarroja, Torrent, Sedaví, Mislata, Picanya i Paiporta proposen millores per als seus municipis, així com també realitzen reivindicacions comarcals per al projecte de Pressupostos Generals de l’Estat 2018.

La millora dels accessos al nucli urbà de Silla i Catarroja, des de la V31, i l’accés al polígon industrial de Quart de Poblet, són algunes de les esmenes que s’han presentat des dels respectius grups municipals. També la urgent millora dels accessos al Parc Natural de l’Albufera, on s’han detectat  deficiències en l’enllumenat i la senyalització com també l’enllumenat del accés a Sedaví per la V-30.

Els regidors i regidores de Xirivella, per la seua banda, han presentat esmenes per tal de millorar la seguretat del pont d’entrada de l’A3 que uneix la població amb el cap i casal. També han sol·licitat la construcció d’un túnel de connexió viària entre la V30 i l’A3 per evitar la sobrecàrrega de contaminació acústica que pateix el nucli urbà de Vicentica la Serrana. Així mateix, el col·lectiu de Compromís per Catarroja reclama una partida per a la recuperació i posada en valor de les restes de la vila romana que existeix en el seu terme municipal, que es traduiria en la creació d’un parc arqueològic i un centre d’interpretació. En la mateixa línia, el col·lectiu de Catarroja ha presentat una proposta de millora i acondicionament del túnel subterrani que passa per sota les vies de RENFE, que es troba en un estat excessivament deficient.  El col·lectiu de Sedaví també ha reclamat un baixador de tren i un pas de vianants i ciclistes al pont que creua la V-30, que te incomunicat un barri amb el nucli urbà.

Diversos col·lectius de Compromís han sumat esforços per proposar una esmena que garantisca la creació d’un corredor verd en el Barranc de Xiva, que connecta els municipis de Torrent, Picanya, Paiporta, Massanassa i Catarroja, i que comportaria la millorara i acondicionament dels marges del barranc i la creació d’un carril bici fins a l’Albufera en una de les propostes conjuntes amb més consens de les que s’han presentat en l’exercici de 2018: “És molt important que des de tots els pobles de la comarca treballem colze a colze per a portar les reivindicacions històriques de l’Horta Sud als PGE: unim forces i treballem col·lectivament per fer sentir la veu de la comarca, no ens podem resignar a l’oblit punitiu per part del govern espanyol, que margina sistemàticament l’Horta Sud a nivell d’inversions. Com a àrea metropolitana de la ciutat de València, els nostres municipis tenen unes necessitats que no han sigut satisfetes des de fa dècades i per això no podem quedar-nos de braços creuats” ha destacat el portaveu Pau Alabajos.

Joan Baldoví, portaveu de Compromís al Congrés, s’ha manifestat en aquesta mateixa línia: “un any més els pressupostos s’obliden de València i de l’àrea metropolitana, de les hortes, de les Riberes, de la Safor, del Camp de Morvedre,  en definitiva, de totes les comarques valencianes.  Un any més els pressupostos del PP i de Ciudadanos ens castiguen i per això Compromís ha presentat més de 300 esmenes per tal canviar eixa situació”.

A més a més l’exalcalde de Sueca i ara màxim representant de Compromís a Madrid ha destacat les següents exigències: “el que demanem al Partit Popular i a Ciutadans, a la senyora Bastidas i al senyor Toni Cantó, és que donen suport a estes esmenes, ja que busquen reparar el maltractament que any rere any pateixen totes les comarques valencianes. Per això, Compromís donarà suport a qualsevol esmena, vinga de qui vinga, que vaja dirigida a revertir el maltractament a qualsevol de les comarques, Compromís sabrà ser lleial als interessos dels valencians i les valencianes”.