Catarroja també ha contractat 20 persones menors de 30 anys del programa Avalem Joves, impulsat per la Conselleria d?Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball dirigida per Rafa Climent. Estes ajudes, convocades mitjançant el SERVEF, han permès que s’incorporen a l’Ajuntament de Catarroja un total de 16 persones qualificades, que s’han incorporat a diverses àrees del consistori com Territori, Turisme o Mercat, entre altres. Les 4 persones restants, no qualificades, formen part de la brigada. Totes estaran contractades per un període de 12 mesos.

El programa Avalem Joves està permetent que fin a 2.800 joves comencen a treballar enguany en entitats locals del País Valencià. Aquesta xifra se afegeix als més de 3.000 beneficiaris als quals aquest programa va permetre donar una oportunitat laboral l’any passat.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, va assenyalar en la presentació del pla que “l’èxit absolut de l’edició anterior és el que ha portat a renovar Avalem Joves” ja que, a més de superar totes les expectatives de convocatòria, “el pla de xoc del Servef contra la desocupació juvenil va rebre el reconeixement de la Unió Europa” i la Comunitat Valenciana va ser l’única autonomia seleccionada per Brussel·les per a exposar les experiències reeixides per a la integració social dels joves.

Nomdedéu creu que “aquesta excel·lent rebuda es deu a la línia actual del Servef de donar prioritat a les actuacions per a la integració laboral dels col·lectius més vulnerables i amb majors dificultats d’inserció”. “L’objectiu és generar un mercat laboral més inclusiu mitjançant la creació de polítiques focalitzades en grups específics”, ha recalcat el secretari autonòmic.

Per açò, a més de Avalem Joves Plus, el Servei Valencià d’Ocupació també aposta per les mesures per a la empleabilidad d’altres col·lectius, com Avalem Experiència, per a impulsar la contractació de majors de 30 anys, especialment si porten més d’un any en situació de desocupació.