El senador de designació autonòmica de Compromís, Carles Mulet, ha anunciat una sèrie d’iniciatives en matèria de comunicacions referides al municipi de Catarroja. Mulet s’ha reunit amb l’alcalde, Jesús Monzó, per abordar les principals reivindicacions a traslladar a les Corts Generals quan s’inicie la XIV legislatura a partir del dia 3 de desembre.

Una de les reivindicacions que Compromís està exigint des de les Corts Generals és una millora dels accessos al municipi per la V-31. “En primera persona hem pogut comprovar el caòtic accés i com el Govern Central està precaritzant o desmantellant el ferrocarril. Com és habitual no ens hem atrevit a vindre amb tren ja que tant la C-6 de Castelló a València, com la C-1 o C-2 que enllaça València amb Catarroja ens aboquen a retards constants. A més, l’entrada des de la V-31 és deficient”, ha explicat Mulet.

El senador valencianista ha recordat que la coalició ha exigit aquestes actuacions, davant d’uns governs de PP o el PSOE que, primer s’han oblidat de pressupostar aquestes actuacions en els pressupostos generals de l’Estat i, posteriorment, han votat tots dos en contra de les nostres esmenes quan demanaven incloure partides destinades a aquesta finalitat.

Mulet ha afirmat que la gran aposta de la coalició és vertebrar el territori mitjançant el transport públic “el que xoca amb la política que porta el Govern Central de precaritzar el servei ferroviari, que dissuadeix els usuaris del seu ús davant els retards, avaries i anul·lacions de el servei constants sense previ avís, mentre l’administració central segueix ignorant la necessitat de finançar a l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) el que impedeix millorar les freqüències, la mobilitat de les persones, tarifes i serveis o renovar la flota de autobusos que utilitzen diàriament milers d’usuaris”.

Una altra de les reivindicacions serà millorar la integració de les vies de tren al nucli urbà o exigir a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer un manteniment continu de Barranc de Xiva. “Per fi la CHX ha començat a actuar en la llera, però demanem una actuació contínua i programada, ja que la brutícia acumulada al barranc pot afectar la seguretat en les èpoques d’avingudes de pluges i acabar al Parc Natural de l’Albufera, pel que és necessari tindre la llera en òptim estat de manteniment”, ha conclòs.