La cinquena edició dels premis Josep Chulvi, que de manera bianual reconeix la labor realitzada per entitats i persones de Catarroja en la promoció del valencià, va contar amb la presència del cantautor Miquel Gil, així com de personalitats vinculades amb el món de la cultura, la música i l’educació, com el president d’Escola Valenciana i director del CEIP Jaume I de Catarroja, Vicent Moreno.

La presència de Mònica Oltra va ser ajornada per la recent defunció del seu pare, encara que la Coalició Compromís va manifestar el compromís d’Oltra d’acudir a Catarroja per a donar el seu suport a la coalició recentment constituïda.

El jurat dels premis Josep Chulvi en la seua cinquena edició, han volgut valorar el treball realitzat per Juan Bautista Artola com a docent impulsor de la línia en valencià i reconèixer la seua labor d’investigació sobre temes relacionats amb el municipi. El Jurat també ha reconegut la labor de formació musical de l’Escola de Música de l’Artesana, una formació que té com pilar intrínsec l’ús del valencià i el prestigi de la nostra llengua en un àmbit tan nostre com és la cultura de la música. El premi ho va arreplegar el director de l’escola Miquel Almarche.

El portaveu de Compromís, Jesús Monzó, va destacar el paper fonamental que entitats i persones de Catarroja estan realitzant per a dignificar l’ús de la nostra llengua com és el cas de l’Escola de música de l’Artesana i Juan Bautista Artola. Monzó va dir que Compromís i l’Associació Joan Baptista Basset, lluitaran per a seguir reconeixent la labor de molts catarrogins i catarrogines i intentar compensar el desprestigie que des de l’Ajuntament de Catarroja es dóna a una dels nostres principals senyals d’identitat.