El passat 2 d’octubre Martí Raga va prendre possessió de l’acta de regidor que va deixar vacant la nostra companya Anna Martínez, que va presentar la seua renuncia el passat me de setembre. Raga assumirà les mateixes àrees de les quals se n’ha ocupat Martínez durant els darrers tres anys.

Este és el discurs íntegre que Martí Raga va pronunciar en la seua presa de possessió.

No és un temps fàcil per a fer política

Qualsevol que haja tingut temps (i ganes) de llegir el diari o de vore un informatiu sabrà que els consellers de Caja Madrid (del PP, del PSOE, d’EU, dels sindicats i de la patronal) gastaren en 8 anys més de 15 milions d’euros en despeses que no havien de justificar al mateix temps que la caixa era rescatada amb diners públics.

Sabrà, també, que Arias Cañete vol ser comissari europeu i que per això ha hagut de vendre les accions que tenia en empreses de petroli i declarar els sobresous que cobrava del Partit Popular, cosa que no hagué de fer per a ser diputat, primer, i ministre després.

I, finalment, s’haurà assabentat que l’actual ministre de Justícia féu negocis amb el soci de Iñaki Urdangarín fins i tot després d’haver estat imputat pel cas Nóos.

Amb este panorama no resulta sorprenent que gran part de la societat mire els polítics amb recel, amb indignació i, fins i tot, amb cert menyspreu i que totes les enquestes situen els polítics com un dels principals problemes d’Espanya.

Els que estem ací no som consellers de cap caixa d’estalvis, ni comissaris europeus, ni ministres del Govern d’Espanya, només som regidors de l’Ajuntament de Catarroja, però tenim una cosa en comú amb ells: tots fem política.

Tots i cadascun dels que estem ací fem política. Fem política local, que potser no és la més agraïda, però sí la més immediata, la primera que veu i que sent el ciutadà. Si es fa bé es poden resoldre els problemes de la gent; si es fa malament, som els primers en generar descrèdit.

I una cosa hem de tindre clara: la solució a esta crisi (econòmica sí, però també social i ètica) només vindrà amb més política i més democràcia. Amb política democràtica.

En eixe sentit, m’agradaria recordar que quan començà esta legislatura -fa més de tres anys- el nostre portaveu Jesús Monzó presentà a la resta dels partits amb representació una proposta de pacte de Regeneració Democràtica amb un bon grapat de mesures concretes, i que, tres anys després, encara no ha obtingut resposta per part de l’equip de Govern.

Hui prenc possessió de l’acta de regidor del meu poble, i ho faig agraït i honrat: agraït, en primer lloc, als ciutadans que van donar suport a la candidatura de Compromís i, també i especialment, a cadascun dels membres del meu col·lectiu. Agraït a Anna Martínez, que em va precedir en el càrrec i, sobretot, a Jesús Monzó, amb qui tindré l’honor d’acabar la legislatura. sexe24

I deia que prenc possessió de l’acta agraït, però també honrat: perquè crec en la política, crec en la política transformadora al servei del ciutadà. La nostra responsabilitat, la dels 21 regidors d’este plenari, ha de ser ambiciosa: fer possible que els ciutadans tornen a confiar en la política.

I és ahí on em trobaran.

Moltes gràcies a tots.