“Els nostres carrers s’omplin de voluntariat”. És el lema de la campanya d’Escola Valenciana per a presentar el seu programa lingüístic Voluntariat pel Valencià. Enguany ho ha fet a Catarroja, un municipi que a partir d’ara oferirà als veïns i veïnes la possibilitat d’aprendre la llengua a través de converses informals amb voluntaris i voluntàries.

Este programa posa en contacte persones voluntàries i aprenents una hora a la setmana durant un període de 10 setmanes. L’Ajuntament de Catarroja se suma a esta iniciativa, tot i que des de 2005 l’Escola de Persones Adultes Esteve Paluzié està desenvolupant este projecte amb el seu alumnat. En concret, en 2015 es van constituir entre 30 ó 40 parelles lingüístiques a Catarroja.

Les persones interessades, tant les voluntàries com les aprenents, han de telefonar al 659.052.864 o contactar a través de la web: www.voluntaruiatpelvalencià.org. En eixe moment s’iniciarà el procés per trobar una parella lingüística adequada.

Presentació a Catarroja
El representant del Voluntariat pel Valencià, Vicent Moreno, la tècnica d’Escola Valenciana, Dariana Groza, i la professora de l’EPA, Maria José Selma, han presentat el programa a Catarroja. Selma ha puntualitzat que esta és només una iniciativa complementada per altres accions com les passejades guiades, les exposicions o les tertúlies amb escriptors i escriptores valencians, que complementaran el programa a Catarroja. A l’acte també van assistir la regidora de Política Lingüística, Dolors Gimeno, l’alcalde, Jesús Monzó, i altres membres de la corporació municipal.

Segons Gimeno, “s’ha continuat la línia de treball de l’EPA. Ha donat bons resultats, i per això volem ampliar el programa, perquè totes i tots els catarrogins es beneficien d’este servei”. “Es tracta d’aprendre valencià d’una manera distesa i agradable, amb parelles lingüístiques adaptades als coneixements de cada aprenent, en situacions qüotidianes que podem trobar-nos cada dia, volem animar a la gent a participar-hi”, ha afegit.