Compromís ha presentat al ple de l’ajuntament de Catarroja que es celebrarà el dijous 24 de febrer una moció per a sol·licitar a les entitats bancàries i altres organismes, la millora dels serveis per a la ciutadania en general i per a la gent major i amb diversitat funcional en particular.

En els últims temps la prestació i la qualitat dels serveis bancaris presencials a la població s’han reduït de forma extraordinària. Un procés que s’ha vist agreujat per la digitalització, les fusions i també per la pandèmia, amb la implantació de la cita prèvia, les limitacions d’accés a les oficines i les restriccions d’horaris d’atenció.

Per això, la moció proposa instar a les entitats bancàries a què oferisquen atenció personalitzada en finestreta durant l’horari que les oficines estiguen obertes al públic, per tal de facilitar una atenció més comprensible a la ciutadania i ,en particular, a la gent major i a persones amb diversitat funcional.

Un altre dels punts proposa que aquestes entitats no cobren comissions per conceptes derivats del servei d’atenció a les persones que no tenen les habilitats per poder fer, de forma autònoma, les diferents gestions en els caixers automàtics i que s’aplique una tarifació social en l’aplicació de comissions, en funció de les característiques de cada client.

Així mateix, reclama la instal·lació de caixers automàtics a les zones o barris de la ciutat que queden més lluny de l’abast de les oficines d’aquestes entitats, per tal que les persones que hi visquen puguen fer els tràmits més bàsics. Molt especialment després del progressiu tancament de sucursals, entre altres punts.

Pots descarregar la moció completa en este enllaç.