Compromís posa Catarroja en el mapa dels municipis sostenibles

La seu de Compromís per Catarroja va acollir dimarts un taller pràctic sobre energia impartit pels membres de la Plataforma per un Nou Model Energètic Salva Moncayo i José Joaquín Cerdá, que va oferir una valuosa informació sobre la realitat energètica mundial i sobre els avantatges de les energies renovables. A més, durant el taller es va ajudar als assistents a interpretar la seua factura elèctrica i es van oferir consells per consumir menys electricitat a casa.

A més, Cerdá, que forma part de la llista de Compromís per Catarroja, va anunciar la inclusió de Catarroja en el mapa de la Fundació Renovables, gràcies a l’adhesió de la nostra formació a la proposta “Municipis sostenibles“, impulsada juntament a la Plataforma per un Nou Model Energètic.

Després del taller Jesús Monzó, candidat a l’alcaldia, va destacar els aspectes del programa electoral de Compromís per Catarroja relatius a energia i sostenibilitat, amb un total de 29 propostes que inclouen l’adhesió al Pacte dels Alcaldes per una energia sostenible local, així com al manifest de la Plataforma per un Nou Model Energètic i la Fundació Renovables.

Entre altres mesures concretes, destaquen la realització d’una auditoria energètica del municipi, el foment de l’estalvi i l’eficiència energètica i optimització dels consums municipals, la implantació d’energies renovables o un Pla Municipal de reducció, reutilització i reciclatge de residus o l’establiment d’un Cicle integral de l’aigua urbana que garantisca l’exercici del dret humà a l’aigua i el sanejament amb un model de gestió pública, eficaç, transparent i participatiu, amb la reducció del consum d’aigua i millora del sanejament.

Arxivat en: Urbanisme i Medi Ambient