El voluntariat per valencià de l’EPA de Catarroja, l’escoleta de Maru i la comissió “Un tall d’Empastradors” del Fórum Catarroja són els guardonats en la sisena edició dels Premis Josep Chulvi Puchalt. Els guardons es lliuraran en proper 30 d’abril en un acte al qual assistirà Joan Baldoví, diputat de Compromís al Congrés dels Diputats, juntament amb tota la llista electoral de Compromís per Catarroja i representants d’altres pobles de la comarca de l’Horta Sud.

Enguany el jurat està presidit per Maria Jesús Yago i integrat pel president d’Escola Valenciana Vicent Moreno, la periodista Mariló Gradolí, Juan Fernando Chulvi, el coordinador local de Compromís, David Verdejo i Imma Gimeno.

En l’edició de 2005 va resultar premiats l’Escola Jaume I i el cantant Miquel Gil. En 2007 les participants en el voluntariat lingüístic Dariana Groza, Victòria Gascon i Diana Pezantes, així com l’editorial Afers. En 2009, el mestre i músic David Reig, els cantants Pepa Garzón i Manolo Chilet i l’editorial Perifèric Edicions. En 2011 els guardonats van ser Assumpció Chisvert, el rector Guillem Valls i el grup musical Tres Fan Ball. En 2013 varen rebre esta distinció l’Escola de Música de la societat musical l’Artesana i el mestre Joan Artola

Els Premis Josep Chulvi Puchalt tenen com a objectiu reconèixer l’esforç de persones, institucions i empreses pel foment, promoció i normalització del valencià. Porten el nom de Josep Chulvi, històric militant del valencianisme a Catarroja i fundador dels col•lectius locals de la Unitat del Poble Valencià i del Bloc, que va morir en l’accident del Proof Spirit, esdevingut en 1997 al port de València.

L’acte de lliurament tindrà lloc al restaurant Ca la Mare a partir de les 21,30 hores. Per tal de reservar el tiquet per al sopar, a un preu de 15 euros, cal que indiqueu nombre de persones assistents a l’adreça catarroja@compromis.net, o al telèfon 722 294 603.