La seu de Compromís per Catarroja va acollir dimarts un taller pràctic sobre energia impartit pels membres de la Plataforma per un Nou Model Energètic Salva Moncayo i José Joaquín Cerdá, que va oferir una valuosa informació sobre la realitat energètica mundial i sobre els avantatges de les energies renovables. A més, durant el taller es va ajudar als assistents a interpretar la seua factura elèctrica i es van oferir consells per consumir menys electricitat a casa.

A més, Cerdá, que forma part de la llista de Compromís per Catarroja, va anunciar la inclusió de Catarroja en el mapa de la Fundació Renovables, gràcies a l’adhesió de la nostra formació a la proposta “Municipis sostenibles“, impulsada juntament a la Plataforma per un Nou Model Energètic.

Després del taller Jesús Monzó, candidat a l’alcaldia, va destacar els aspectes del programa electoral de Compromís per Catarroja relatius a energia i sostenibilitat, amb un total de 29 propostes que inclouen l’adhesió al Pacte dels Alcaldes per una energia sostenible local, així com al manifest de la Plataforma per un Nou Model Energètic i la Fundació Renovables.

Entre altres mesures concretes, destaquen la realització d’una auditoria energètica del municipi, el foment de l’estalvi i l’eficiència energètica i optimització dels consums municipals, la implantació d’energies renovables o un Pla Municipal de reducció, reutilització i reciclatge de residus o l’establiment d’un Cicle integral de l’aigua urbana que garantisca l’exercici del dret humà a l’aigua i el sanejament amb un model de gestió pública, eficaç, transparent i participatiu, amb la reducció del consum d’aigua i millora del sanejament.